Φόβοι για ενεργειακό σοκ: Έκκληση από ΔΝΤ, Παγκόσμια τράπεζα και ΔΟΕ – «Αφήστε τα αποθέματα ενέργειας να ρέουν στις αγορές»
Το ΔΝΤ, η Παγκόσμια Τράπεζα και ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας απηύθυναν κοινή έκκληση στις κυβερνήσεις να αποφύγουν τη συσσώρευση ενεργειακών αποθεμάτων και τους περιορισμούς στις εξαγωγές, προειδοποιώντας για επιδείνωση της διαταραχής στην παγκόσμια αγορά ενέργειας. Ο επικεφαλής του ΔΟΕ, Φατίχ Μπιρόλ, τόνισε ότι η λύση είναι η ελεύθερη διακίνηση των αποθεμάτων. Η Κρισταλίνα Γκεοργκίεβα του ΔΝΤ υπογράμμισε τις επιπτώσεις στις ευάλωτες χώρες της Ασίας, Αφρικής και του Ειρηνικού. Η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν ανακοίνωσε ότι το κόστος εισαγωγών ορυκτών καυσίμων της ΕΕ αυξήθηκε κατά 22 δισ. ευρώ σε 44 ημέρες, ενώ οι τιμές πετρελαίου έφτασαν τα 100 δολάρια το βαρέλι.





