ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 13:40
του Μάνου Χαχλαδάκη
Σε αρνητικό έδαφος επιστρέφει η αγορά της Αθήνας, η οποία εναρμονίζεται με τους ρυθμούς της διεθνούς τεχνολογικής διόρθωσης που ξεκίνησε χθες στην Wall Street.
Ειδικότερα, ο Γενικός Δείκτης βρέθηκε να υποχωρεί έως τις 2.471,3 μον. και πλέον διαπραγματεύεται στις 2.486,4 μονάδες με -0,6% και τον τζίρο στα 303 εκατ. ευρώ (τα 140 εκατ. για το placement της Cenergy) ενώ έχουν διακινηθεί 22,6 εκατ. τεμάχια.
Ο τραπεζικός δείκτης υποχωρεί κατά 1,3% στις 2.847 μονάδες, ο FTSE της υψηλής κεφαλαιοποίησης κινείται στις 6.317 μον. με -0,65%, ενώ ο FTSEM της μεσαίας υποχωρεί στις 3.176 μον. με -0,4%.
Μετά από την κατάκτηση ακόμα ενός ορόσημου χθες, των 2.500 μονάδων, η Λεωφόρος Αθηνών είχε να κινηθεί σήμερα εντός εξαιρετικά πιο δύσκολου εξωτερικού περιβάλλοντος όπως διαμορφώνεται έπειτα από το τεχνολογικό ξεπούλημα χθες στην Wall Street, του οποίου οι τριγμοί μεταδόθηκαν αρχικά στην Ασία (Nikkei -3,5%, Kospi -10%) και στη συνέχεια και στην Ευρώπη πλέον.
Στην Αθήνα η έκθεση σε τεχνολογικούς τίτλους μπορεί να είναι σαφώς πιο περιορισμένη, ωστόσο από τη μία είναι δύσκολη μια πλήρης διαφοροποίηση έναντι του διεθνούς κλίματος και από την άλλη (και κυρίως) οι επενδυτές φαίνεται να τιμολογούν στις τράπεζες την παρέμβαση του ΥΠΕΘΟ για την αναδρομική ισχύ για όλους της πρόσφατης απόφασης του Αρείου Πάγου για τους δανειολήπτες του νόμου Κατσέλη.
Όπως έχει αναφερθεί παλαιότερα από τη στήλη, οι τίτλοι που αφορά η απόφαση έχουν μεταφερθεί κατά βάση στο σχήμα κρατικών εγγυήσεων Ηρακλής και γενικά είναι λίγες οι επιπτώσεις που αφορούν πρακτικά τις ελληνικές τράπεζες (και περισσότερο τους servicers), ωστόσο δεδομένης της υπεραπόδοσης του κλάδου δίνεται αφορμή διόρθωσης σε συνδυασμό και με τον ενδεχόμενο ψυχολογικό αντίκτυπο.
Από εκεί και πέρα, επιπλέον πίεση στην αγορά ασκεί η υποχώρηση της Cenergy έπειτα από την έναρξη placement για το 3% του μετοχικού της κεφαλαίου, από το ποσοστό της μητρικής της Viohalco.
Ωστόσο, η Λ. Αθηνών βρίσκει σημαντικά στηρίγματα στην κίνηση κόντρα στο ρεύμα που κάνουν κυρίως η “βαριά” Coca – Cola και η εκρηκτική το τελευταίο διάστημα ΑΚΤΟΡ.
Σχετικά με την τεχνολογική βουτιά χθες στην Wall Street αυτή φαίνεται να αφορά ευρύτερες ανησυχίες για το κατά πόσο οι κολοσσοί του κλάδου μπορούν να υποστηρίξουν τις κολοσσιαίες επενδύσεις τους στην τεχνητή νοημοσύνη, ειδικά σε συνάρτηση με τη διαφαινόμενη ανάγκη σύσφιξης νομισματικής πολιτικής με υψηλότερα επιτόκια, αλλά και τις υπεραποδόσεις που καταγράφουν γενικότερα, τόσο πρόσφατα όσο και τα τελευταία χρόνια.
Σε αυτό το κλίμα οι επενδυτές αποχώρησαν από βασικά ονόματα των “Magnificent Seven”, με την Amazon να κάνει βουτιά σχεδόν 5%, την Meta Platforms να υποχωρεί κατά 2% και την Alphabet επίσης κατά 5%, στη χειρότερη ημερήσια απόδοσή της εδώ και πάνω από ένα χρόνο. Παράλληλα, η SpaceX του Έλον Μασκ πραγματοποίησε νέα βουτιά 16% συμπληρώνοντας την τρίτη πτωτική της συνεδρίαση.
Η εικόνα στο ταμπλό
Η πτώση του ΓΔ θα ήταν αρκετά μεγαλύτερη αν δεν “αναλάμβανε δράση” η βαριά Coca Cola που του δίνει σημαντικές στηρίξεις με το +2,5% που γράφει στα 53,9 ευρώ.
Από δίπλα της ακολουθεί η ΑΚΤΟΡ στα 12,7 με +2,3%, ενώ η Allwyn ενισχύεται κατά 0,8% αφότου η Optima έθεσε τιμή – στόχο στα 15,25 ευρώ με σύσταση “buy”.
Θετικά διαφοροποιείται και η Metlen με +0,7% αφότου ενεργοποίησε το πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών “μαμούθ” ύψους 600 εκατ. ευρώ.
Από την άλλη, η Cenergy δέχεται σταθερά τις μεγαλύτερες πιέσεις με την αξία της να υποχωρεί προς τα επίπεδα της τιμής του placement (6,3 εκατ. μετοχές στα 24,20 ευρώ/μτχ.) με -6,9% στα 24,4.
Η μητρική της Βιοχάλκο υποχωρεί επίσης κατά 0,9%, ενώ η έτερη του ομίλου ΕΛΧΑ είναι οριακά αρνητική στο -0,2% μετά το διήμερο ξέφρενο ράλι.
Στις τράπεζες οι πωλητές είναι υπέρτεροι σε όλο το εύρος του ΔΤΡ.
Η Alpha στο -2,1% η Πειραιώς στο -1,8%, η Eurobank περί του -1,5% και η ΕΤΕ στο -1%.
Σημειώνεται ότι η UBS δήλωσε πως παραμένει “αγοραστής” των ελληνικών συστημικών, διατηρώντας τη σύσταση Buy και για τις τέσσερις ενώ εντοπίζει περιθώρια για περαιτέρω ράλι έως και 20%.
Η Optima υποχωρεί κατά 2%, η Κύπρου κατά 1% και η Credia κατά 2,1%.
Απώλειες άνω του 2% στον 25άρη σημειώνει επίσης η ΕΥΔΑΠ, με την Τιτάν στο -1,6%.
Στη μεσαία κεφαλαιοποίηση διαφοροποιείται θετικά η Κρι Κρι με +2%, ενώ μόνο ένας ακόμα τίτλος είναι θετικός του ΟΛΠ στο +0,4%.
Οι πωλητές εστιάζουν στον ΟΛΘ και τους ΑΒΑΞ και Ελλάκτωρ.
Στο σύνολο του ταμπλό 41 τίτλοι κινούνται ανοδικά έναντι 85 πτωτικών.
Η εικόνα διεθνώς
Οι τιμές του πετρελαίου εμφανίζουν πλέον οριακές μετβαολές, καθώς οι επενδυτές συνεχίζουν να αξιολογούν τις εξελίξεις στις αμερικανο-ιρανικές συνομιλίες.
Το Brent στα 77,8 δολάρια το βαρέλι και το αμερικανικό WTI στα 73,8 δολ.
Παράλληλα, το ευρωπαϊκό φυσικό αέριο διαπραγματεύεται στα 41,7 ευρώ η μεγαβατώρα με -0,4%.
Στις μετοχές, τα futures της Wall Street συνεχίζουν από εκεί όπου έκλεισαν οι συναλλαγές χθες, με τις τεχνολογικές πιέσεις να εντείνονται.
Τα futures του Dow Jones στο -0,6%, του S&P 500 στο -1,5% και του Nasdaq στο -2,8%.
Παρομοίως, οι ευρωπαϊκοί δείκτες κινούνται σε αρνητικό έδαφος με απώλειες που ξεπερνούν και το 1% κατά περιπτώσεις. Ο γερμανικός DAX στο -1,2%, ο γαλλικός CAC 40 στο -0,7%, ο βρετανικός FTSE 100 στο -0,4%, ο ιταλικός FTSE MIB στο -1,2%, ο ισπανικός IBEX 35 στο -0,7% και η πανευρωπαϊκή υψηλή κεφαλαιοποίηση του Stoxx 50 στο -1,2%.
Στην αγορά ομολόγων πάντως υπερτερούν οι αγοραστές με τις αποδόσεις να κινούνται πτωτικά. Του δεκαετούς ΗΠΑ στο 4,48%, του γερμανικού τίτλου στο 2,91% και του γαλλικού στο 3,68%, με τον ελληνικό στο 3,58%.
Τέλος, πιέσεις δέχονται και τα μέταλλα, ο χρυσός στα 4.140 δολάρια η ουγγιά με -1,4% και το ασήμι στα 62,3 δολ. με βουτιά 4,9%.


